فرانسه و تونس مصرانه از شورای امنیت سازمان ملل برای اتخاذ Covid-19 قطعنامه

صادر شده در: 06/05/2020 - 07:43بروز رسانی: 06/05/2020 - 07:43 فرانسه و تونس خواست شورای امنیت سازمان ملل روز

توسط NEWSPISHGAMANNN در 17 اردیبهشت 1399

صادر شده در: بروز رسانی:

فرانسه و تونس خواست شورای امنیت سازمان ملل روز سه شنبه قطعنامه ای خواستار فوری آتش بس در عمده درگیری برای مقابله با این بیماری همه گیر کوروناویروس پس از هفته ستیز مذاکرات که فلج سازمان ملل متحد قدرتمند ترین بدن.

تبلیغات

فرانسه یکی از پنج وتو-دارای حق اعمال دائمی اعضای شورا و تونس یکی از 10 انتخاب اعضای melded خود را رقیب قطعنامه به امید برنده شدن در تصویب اولین قطعنامه شورای پس از COVID-19 شروع گردان جهان است. اما دیپلمات ها می گویند رای برگزار شده است تا در درجه اول بیش از یک اختلاف بین ایالات متحده و چین از جمله یک مرجع به سازمان بهداشت جهانی است.

رئیس جمهور دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن به حالت تعلیق کمک های مالی به کسانی که در اوایل ماه مارس متهم U. N. آژانس بهداشت از عدم توقف این ویروس از زمانی که آن را برای اولین بار ظاهر در چین گفت: "باید پاسخگو باشند" و متهم که از تکرار طوطی وار پکن.

چین به شدت از چه کسی است و اصرار دارد که نقش آن در فراخوانی برای اقدام جهانی در COVID-19 گنجانده شود در هر رزولوشن دیپلمات ها می گویند در حالی که آمریکا اصرار دارد در اشاره به "شفافیت" در COVID-19 و هیچ اشاره ای به چه کسی است.

سفیران از 15 شورای سازمان ملل ملاقات خصوصی روز شنبه در فرانسه-تونس پیش نویس قطعنامه فرانسه و سازمان ملل سفیر Nicolas de Riviere گفت: بعد از آن بود "یک بحث خوب."

"فرانسه و تونس در حال کار سخت بر روی آن همه چیز در حال حرکت رو به جلو," او گفت:. "شورای امنیت باید اقدام کنند."

تونس U. N. سفیر Kais Kabtani گفت: چندین روزنامه نگاران است که دو کشور در حال کار بسیار سخت برای ارائه نهایی قرارداد بسته" و با اتکاء به "روح سازش از اعضای شورای."

در این نشست گفت: "تونس بر ضرورت انعقاد ادامه رایزنی روند در پیش نویس قطعنامه در COVID-19 در چند روز آینده"

"این لحظه ای از حقیقت را برای سازمان ملل متحد و چند جانبه سیستم که چهره سخت ترین بحران U. N. شده است مواجه با پس از جنگ جهانی دوم" Kabtani گفت.

از 193 عضو سازمان ملل مجمع عمومی تصویب دو قطعنامه در COVID-19 آوریل است.

یکی به رسمیت می شناسد "بی سابقه اثر" همه گیر و خواستار "تشدید همکاری های بین المللی را شامل کاهش و شکست" جدید کروناویروس. دیگر خواستار اقدام جهانی به سرعت در حال مقیاس و توسعه و تولید و دسترسی به دارو و واکسن و تجهیزات پزشکی برای مقابله با این بیماری همه گیر.

مجمع عمومی قطعنامه منعکس کننده نظر دولت ها در سراسر جهان اما نه از نظر قانونی الزام آور است. در مقابل قطعنامه های شورای امنیت هستند و از نظر قانونی الزام آور است.

U. N. دبیر کل آنتونیو اشاره به این حادثه تلخ که برای یک آتش بس به تمام جهانی درگیری در 23 مارس برای مقابله با COVID-19 به خبرنگاران گفت: پنجشنبه گذشته: "امید من این است که شورای امنیت قادر خواهد بود برای پیدا کردن وحدت و اتخاذ تصمیماتی است که می تواند کمک به ایجاد آتش بس معنادار و واقعی است."

پیش نویس فرانسوی-تونسی قطعنامه خواسته های فوری آتش بس در عمده درگیری های که در دستور کار شورای امنیت از سوریه و یمن به لیبی سودان جنوبی و کنگو و تماس برای همه طرف های درگیری های مسلحانه "را به شرکت بلافاصله در دوام بس موقت به مدت حداقل 30 روز متوالی" به ارائه کمک های اولیه.

این پیش نویس به دست آمده توسط آسوشیتدپرس آمده است که این اقدامات انجام نمی شود به عملیات نظامی علیه دولت اسلامی و القاعده گروه های افراطی و وابسته به آنها.

(AP)



tinyurlv.htclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن