چارلی هبدو فرانسه کارتون های محمد را در آغاز محاکمه ترور

دوباره منتشر کرد صادر شده در تاریخ: 01/09/2020 - 13:15 هفته نامه طنز فرانسوی چارلی هبدو، هدف قتل عام مردان مس

توسط NEWSPISHGAMANNN در 12 شهریور 1399
دوباره منتشر کرد

صادر شده در تاریخ:

هفته نامه طنز فرانسوی چارلی هبدو، هدف قتل عام مردان مسلح اسلامگرا در سال ۲۰۱۵، روز چهارشنبه کاریکاتورهای بسیار بحث برانگیز محمد پیامبر اسلام را به مناسبت آغاز محاکمه همدستان ادعایی این حمله دوباره منتشر کرد.

تبلیغات

«ما هرگز دراز نمی رویم. ما هرگز دست از کار برن خواهیم داشت.» لوران "ریس" سوریسو کارگردان در سرمقاله ای نوشت تا با کارتون ها در آخرین نسخه برود.

او می گوید: «نفرتی که به ما زد هنوز وجود دارد و از سال ۲۰۱۵ زمان جهش، تغییر ظاهر، بی توجه رفتن و ادامه بی سر و صدا جنگ صلیبی بی رحمانه خود را گرفته است.»

دوازده نفر از جمله برخی از کاریکاتوریست های جشن گرفته شده فرانسه در ۷ ژانویه ۲۰۱۵ هنگامی که برادران Said و Cherif Kouachi به داد و بیداد اسلحه در دفاتر کاغذ در پاریس رفتند کشته شدند.

عاملان آن در پی اين قتل عام کشته شدند اما ۱۴ همدست ادعا شده در اين حملات که يک سوپرمارکت يهودی را نيز هدف قرار داد، روز چهارشنبه در پاريس محاکمه خواهند شد.

آخرین جلد چارلی هبدو یک دوجین کارتون را نشان می دهد که برای اولین بار توسط روزنامه دانمارکی جیلندز-پوستن در سال ۲۰۰۵ منتشر شد - و سپس توسط هفته نامه فرانسوی در سال ۲۰۰۶ تجدید چاپ شد و طوفان خشم را در سراسر جهان اسلام رها کرد.

در مرکز جلد کاریکاتوری از پیامبر است که توسط کاریکاتوریست ژان کابوت معروف به کابو کشیده شده است که در این قتل عام جان خود را از دست داده است.

تیتر صفحه اول می گوید: «همه اینها، فقط برای آن.»

'حق کفر'

تیم تحریریه نوشت که اکنون زمان مناسب برای چاپ مجدد کارتون ها بوده و با باز شدن محاکمه «ضروری» است.

در این بیانیه آمده است: «اغلب از ژانویه ۲۰۱۵ از ما خواسته شده است که کاریکاتورهای دیگری از محمد را چاپ کنیم.»

«ما همیشه از این کار امتناع کرده بودیم، نه به این دلیل که ممنوع است - قانون به ما اجازه می دهد تا این کار را انجام دهیم- بلکه به این دلیل که نیاز به دلیل خوبی برای انجام آن وجود داشت، دلیلی که معنا دارد و چیزی را به بحث می آورد.»

تمایل مقاله به ایجاد جرم بر سر طیف وسیعی از مسائل بحث برانگیز، آن را قهرمان آزادی بیان برای بسیاری در فرانسه کرده است، در حالی که دیگران استدلال می کنند که بیش از حد اغلب از یک خط عبور کرده است.

اما قتل عام کشور را در غم و اندوه متحد کرد و شعار #JeSuisCharlie (من چارلی هستم) ویروسی می شود.

امانوئل ماکرون رئيس جمهوری فرانسه روز سه شنبه گفت جای او نيست که قضاوت در مورد تصميم چارلی هبدو برای چاپ مجدد کارتون ها را تصويب کند و گفت فرانسه آزادی بيان دارد.

اما ماکرون که در سفری به لبنان سخن می گفت، گفت بر شهروندان فرانسوی است که مدنیت و احترام به یکدیگر را نشان دهند، و از «گفتگوی نفرت» اجتناب کنند.

زینب ال رازوئی، روزنامه نگار سابق این هفته نامه، در توییتر خود گفت: «هزار براوو» بازشمارت کاریکاتورها را یک پیروزی «برای حق کفر» نامید.

فیلیپ وال، مدیر سابق چارلی هبدو نیز از یک «ایده قابل توجه» برای دفاع از آزادی فکر و بیان در برابر «ترور» تمجید کرد.

محمد موسیو، رئیس شورای عبادت مسلمانان فرانسه، در پاسخی ظریف، از مردم خواست در حالی که خشونت را محکوم می کنند، کارتون ها را «نادیده بگیرند».

"آزادی کاریکاتور برای همه تضمین شده است، آزادی عشق یا نه دوست داشتن (کاریکاتورها) نیز هست. هیچ چیز نمی تواند خشونت را توجیه کند.»

مظنونين که روز چهارشنبه از ساعت ۰۸۰۰ به وقت گرینویچ به دادگاه می روند، متهم هستند که درجات مختلفی از حمایت لجستیکی از قاتلان ارائه می دهند.

محاکمه چند ماه به تاخير افتاده بود و اکثر دادگاه های فرانسه بر سر اپیدمی کروناویروس بسته شده بودند.

دادگاه در پاریس تا ۱۰ نوامبر خواهد نشست و در ابتدا برای محاکمه ترور، دادرسی برای مقاصد آرشیوی با توجه به منافع عمومی فیلمبرداری خواهد شد.

ژان فرانسوا ریکارد دادستان ملی ضد ترور این ایده را رد کرد که از زمانی که این سه مرد مسلح اکنون مرده اند، فقط «کمک کنندگان کوچکی» است که به دادگاه می رود.

او روز دوشنبه به رادیو فرانس اینفو گفت: «در مورد افرادی است که در تدارکات، آماده سازی این رویدادها که وسایل تأمین مالی، مواد عملیاتی، سلاح، محل اقامت را فراهم می کردند، دست دارند.»

"همه اینها برای اقدام تروریستی ضروری است."

(فرانسه 24 با خبرگزاری فرانسه)



tinyurlv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب