توربو الکتریکی در خودروهای الکتریکی به عنوان یکی از فن آوری های جدید و نوین در این صنعت مطرح شده است. این سیستم به منظور افزایش راندمان و کارایی موتورهای الکتریکی به کار می رود. توربو الکتریکی در واقع مانند یک فن می باشد که با استفاده از انرژی برق، هوا را به فشار بالا برده و آن را به موتور الکتریکی تزریق می کند.
در این سیستم، هوایی که از بیرون خودرو جذب می شود به وسیله یک فیلتر خاص پاک شده تا هرگونه کثیفی از آن حذف شود. سپس هوا به وسیله یک کمپرسور به فشار بالا برده می شود. به عنوان مثال، فشار هوا در داخل توربو الکتریکی می تواند حدود ۲ بار به بالا باشد.
در ادامه، هوایی که به فشار بالا رسیده است به وسیله یک سیستم توربینی به سمت موتور الکتریکی هدایت می شود. در این مرحله، هوا از طریق توربین عبور می کند و باعث گردش آن می شود. در واقع، توربو الکتریکی وظیفه ی افزایش برداشت هوا از موتور الکتریکی و همچنین افزایش جریان هوای وارده به موتور را بر عهده دارد.
سپس، هوایی که از طریق توربو الکتریکی به موتور الکتریکی وارد شده است، به طور همزمان با برقی شدن موتور، به سمت سیستم سوخترسانی هدایت شده و در نهایت باعث واکنش شیمیایی در داخل موتور شده و برقراری وضعیت حرکتی خودرو را تضمین می کند.
در نهایت، استفاده از توربو الکتریکی در خودروهای الکتریکی، علاوه بر افزایش راندمان موتور، به کاهش مصرف سوخت، حل مشکلات مربوط به راه اندازی اولیه موتور و همچنین بهبود کیفیت هوای عادم خروجی از داخل خودرو کمک می کند.
"۱- عملکرد توربو الکتریکی در خودروهای الکتریکی (توربو الکتریکی، خودروهای الکتریکی
توربو الکتریکی یکی از ابزارهای مهم در زمینه خودروهای الکتریکی میباشد که برای بهبود عملکرد این خودروها استفاده میشود. این سیستم از یک توربین و یک موتور الکتریکی تشکیل شده است که به همراه یک شفت و اتصالات مختلف به یکدیگر متصل هستند.
در واقع، توربو الکتریکی در خودروهای الکتریکی نقش مهمی در بهبود قدرت و سرعت این خودروها دارد. این سیستم با افزایش فشار هوا و بهبود تزریق سوخت، موتور الکتریکی را در سرعت بالاتری به کار میاندازد که باعث افزایش سرعت و بهبود عملکرد خودرو میشود.
علاوه بر این، توربو الکتریکی نقش مهمی در کاهش مصرف سوخت و افزایش راندمان خودرو دارد. با استفاده از این سیستم، هوایی با فشار بالا به سیلندر و موتور رسیده و به همین دلیل کاهش مصرف سوخت و افزایش قدرت خودرو مشاهده میشود.
به صورت کلی، توربو الکتریکی یکی از نوآوریهای مهم در زمینه خودروهای الکتریکی است که بهبود عملکرد و راندمان این خودروها را تضمین میکند. همچنین، با کاهش مصرف سوخت و بهبود راندمان خودرو، این سیستم به کاهش آلودگی هوا و محیط زیست نیز کمک میکند.
"عملکرد توربو الکتریکی در خودروهای الکتریکی (توربو الکتریک، الکتروموتور، باطری
توربو الکتریک یا Turbocharger در خودروهای الکتریکی یک ابزار قدرتمند است که به کمک مجموعه توربین-کمپرسور و با استفاده از انرژی الکتریکی، موتور الکتریکی را پیشرانی میکند. عملکرد توربو الکتریکی به دلیل کاهش زمان تاخیر در گرفتن توان الکتریکی از باطری، ارتقاء قدرت خروجی موتور الکتریکی، افزایش عملیاتی موتور و کاهش مصرف سوخت بهبود مییابد.
یکی از عواملی که در عملکرد توربو الکتریکی مهم است، سرعت چرخش کمپرسور و توربین است. با توجه به این که توان الکتریکی در محدوده مشخصی است، سرعت چرخش کمپرسور و توربین باید بهینه شود تا عملکرد بهینه توربو الکتریکی در خودرو الکتریکی به دست آید.
از مزایای استفاده از توربو الکتریکی در خودروهای الکتریکی میتوان به کاهش انتشار گازهای گلخانهای اشاره کرد. یکی از مشکلات موجود در خودروهای الکتریکی، عدم قدرت کافی در شتابدهی آنها است. با استفاده از توربو الکتریکی، عملکرد موتور الکتریکی به گونه ای بهبود مییابد که شتاب خودرو قابل توجهی بهبود پیدا میکند.
معمولاً توربو الکتریکی در خودروهای الکتریکی به همراه باطریهای لیتیوم-یون کار میکند تا از یک پکیج توان واحد استفاده شود. باتریها در خودروهای الکتریکی نقش مهمی در عملکرد توربو الکتریکی بازی میکنند، زیرا تعیین قدرت و میزان توان الکتریکی موتور الکتریکی از باطریها تأثیر میپذیرد.
در نتیجه، میتوان گفت که استفاده از توربو الکتریکی در خودروهای الکتریکی، عملکرد و کارایی خودرو را به گونهای بهبود میبخشد که سبب کاهش مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانهای میگردد. به دلیل اینکه خودروهای الکتریکی به دلیل اینکه از منبع نویز سوخت-موتور استفاده نمیکنند، استفاده از توربو الکتریکی برای بهبود عملکرد و کارایی آنها به منظور خلق تجربه رانندگی ارضایی بسیار مهم و جالب است.
نقش توربو الکتریکی در بهبود کارایی خودروهای الکتریکی
در خودروهای الکتریکی، نیروی محرکه برای حرکت از باتری الکتریکی تولید میشود. اما با افزایش سرعت این خودروها و همچنین افزایش میزان بار موتور، کارایی دستگاه توانایی تأمین نیرو را کاهش میدهد. در اینجا توربو الکتریکی به عنوان یک راه حل میتواند مفید باشد.
توربو الکتریکی به عنوان یک دستگاه جایگزین برای توربو شارژرهای مکانیکی به طور کلی استفاده میشود. این دستگاه از راهکارهای بهینهسازی کارایی موتورهای الکتریکی است. با نصب توربو الکتریکی، مسیر هوای قابل تنفس به داخل موتور افزایش مییابد و میزان نیروی محرکه بهبود مییابد.
توربو الکتریکی از یک توربین و یک کمپرسور برای ایجاد هنجار گردش هوا استفاده میکند. هنگامی که هوا از توربین عبور میکند، سرعت آن به طور قابل توجهی افزایش مییابد و در نهایت وارد موتور میشود. همچنین، کمپرسور باعث ایجاد فشار در هوا میشود که باعث بهبود در تحویل هوا به توربین میشود. این روش به موتور الکتریکی کمک میکند تا بهبودی در راندمان داشته باشد و بازدهی بهتری را به دست آورد.
در نتیجه، میتوان نتیجه گرفت که توربو الکتریکی در بهبود کارایی خودروهای الکتریکی نقش مهمی دارد. با اضافه کردن این فناوری به خودروهای الکتریکی، میزان قدرت و بازدهی بهبود یافته و همچنین مسافتهای طی شده قابل اعتمادتر خواهد بود. برای همین، تولیدکنندگان این خودروها به دنبال پیادهسازی توربو الکتریکی میباشند.
زمانبندی و عملکرد توربو الکتریکی در خودروهای الکتریکی
توربو الکتریکی یکی از اصطلاحات پرکاربرد در صنعت خودروسازی الکتریکی است که برای افزایش عملکرد خودروهای الکتریکی به کار میرود. در واقع، توربو الکتریکی یک سیستم تعادلگر صحیح بین کارایی خودرو و مصرف انرژی در آن است. به عبارت دیگر، با استفاده از توربو الکتریکی، توان خروجی موتور الکتریکی بیشتر و متعادل میشود.
عملکرد توربو الکتریکی در خودروهای الکتریکی بر اساس روشی کار میکند که با استفاده از توربین گازی و یک کمپرسور، هوا را درون موتور میآورد و از این طریق برای افزایش کارایی و قدرت موتور استفاده میشود. اما تفاوت توربو الکتریکی با سیستم توربو شارژ در خودروهای فعلی، در این است که در توربو الکتریکی از یک موتور الکتریکی به عنوان کمکی در کار سیستم توربو استفاده میشود که باعث میشود انرژی الکتریکی به موتور افزوده شود.
زمانبندی استفاده از توربو الکتریکی در خودروهای الکتریکی در حال حاضر در حال بررسی و پژوهش است. اگرچه برخی شرکتهای خودروسازی هم اکنون از این سیستم در برخی خودروهای خود استفاده میکنند، اما با پیشرفت تکنولوژی و بهکارگیری نسل جدیدی از موتورهای الکتریکی، استفاده از توربو الکتریکی در آیندهای نزدیک برای افزایش کارایی و قدرت خودروهای الکتریکی قابل توجیه خواهد بود.
در نتیجه، استفاده از توربو الکتریکی در خودروهای الکتریکی استفاده ای موثر و کارامد از تکنولوژی جدید در حوزه خودروسازی میباشد که بهبود قدرت، کارایی و مصرف انرژی خودروهای الکتریکی را به دنبال دارد. به دلیل پیشرفت تکنولوژی و بهرهگیری از تکنیکهای مدرن در خودروسازی، انتظار میرود که در آینده و با تولید نسل جدیدی از خودروهای الکتریکی، تمامی خودروهای الکتریکی به این سیستم تجهیز شوند و بهبود کارایی و استفاده بهینه از انرژی را به کاربران ارائه دهند.
اصول عملکرد و اجزای توربو الکتریکی در خودروهای الکتریکی
توربو الکتریکی یکی از قطعات اساسی در خودروهای الکتریکی می باشد که به منظور بهبود دینامیک خودرو و افزایش بازدهی در استفاده از انرژی الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد. توربو الکتریکی در واقع یک توربین کوچک است که بر روی محور فشار قرار می گیرد و با استفاده از گرمای تولید شده توسط موتور، هوا را می گیرد و آن را در سیستم خنک کننده مجددا دور می کند. در این روند، انرژی برقی تولید می شود که می تواند برای انتقال بار و یا شارژ باتری خودرو استفاده شود.
اجزای توربو الکتریکی شامل توربین، کمپرسور و محور فشار می باشند. توربین با شیب پره های خود، در حین گردش انرژی موتور را به انرژی جنبشی تبدیل می کند و این انرژی جنبشی نیز به واسطه محور فشار به کمپرسور منتقل می شود. در این مرحله کمپرسور، هوای فشرده را با سرعت بالا می دهد و آن را به سمت شاسی خودرو ارسال می کند. پس از گذر از سیستم خنک کننده، هوا به مجددا به توربین هدایت می شود و فرایند تکرار می شود.
با افزایش سرعت خروجی هوا از مجموعه توربین و کمپرسور، فشار و دمای آن نیز افزایش می یابد که باعث بالا رفتن کیفیت و کارایی موتور خودرو می شود. در کل، توربو الکتریکی به منظور بهره وری بیشتر از انرژی الکتریکی و کاهش میزان انتشار گاز های آلاینده مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یکی از سیستم های بازده و پویای تر در خودروهای الکتریکی محسوب می شود.
توربو الکتریکی نوربرت پرفورمنس
منبع
مقالات مشابه
- فرمانده زندان خمرسرخ 'رفیق دوک' در ۷۷ سالگی در کامبوج ۱۲۳۵xef۲۲۳۴ درگذشت صادر شده در تاریخ: 02/09/2020 - 03:22 فرمانده خمرسرخ معروف به 'رفیق دوک'، جلاد برتر پل پوت و رئیس امنیتی که بر قتل عام دست کم ۱۴ هزار کامبوجی در زندان بدنام تول اسلنگ نظارت داشت، روز چهارشنبه درگذشت. اون 77 سالش بود تبلیغات ادامه کاینگ گوک ایو یا 'رفیق دوک' اولین عضو رهبری خمرسرخ بود که به خاطر نقشش در درون رژیمی که دست کم ۱٫۷ میلیون کشته در «میادین کشتار» کامبوج از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۹ سرزنش می کرد، با محاکمه روبرو شد.نث فیاکترا، سخنگوی دادگاه خمرسرخ می گوید دوک در ساعت ۰۰:۵۲ صبح (۱۷۵۲ به وقت گرینویچ در روز سه شنبه) در بیمارستان دوستی خمر شوروی در پنوم پن درگذشت. او جزئیاتی از این علت ارائه نداد، اما دوک در سال های اخیر بیمار شده بود.در سال ۲۰۱۰ یک دادگاه سازمان ملل او را به جرم قتل عام، شکنجه و جنایت علیه بشریت در زندان تول اسلنگ، دبیرستان سابق پنوم پن که هنوز به عنوان یادبودی برای فجایع انجام شده در داخل ایستاده است، مجرم شناخته شد.دو سال بعد پس از درخواست تجدید نظر به او حکم حبس ابد داده شد که به دنبال رد دستورات فقط یک مقام خردسال است. دوک - تا زمان محاکمه اش یک مسیحی متولد شده دوباره - از جنایاتش ابراز تاسف کرد.تحت رهبری دوک، به بازداشت شدگان زندان تول اسلنگ با نام رمز "اس-۲۱" دستور داده شد که گریه های عذاب را سرکوب کنند چرا که نگهبانان خمرسرخ که بسیاری از آن ها نوجوان بودند، به دنبال استخراج اعترافات برای جرایم غیر موجود از طریق شکنجه بودند.به نگهبانان دستور داده شد که خائن و ضد انقلابیون را «کوبیدن به بیت» کنند. برای خمرسرخ، که می تواند به معنای هر کسی از معلمان مدرسه به کودکان، به زنان باردار و "روشنفکران" شناسایی شده به عنوان چنین برای پوشیدن عینک است.در زیر نمای آشفته تول اسلنگ، دوک - خود یک معلم ریاضی سابق - چشم وسواسی برای جزئیات داشت و مدرسه خود را تبدیل به زندان با دقیق سازماندهی نگه داشته است."هیچ چیز در خانه مدرسه سابق بدون تایید دوک صورت ن گرفت. کنترل او در مجموع بود.» عکاس و نویسنده نیک دانلوپ نوشت که دوک را در سال ۱۹۹۹ در نزدیکی مرز تایلند پنهان کرد، دو دهه پس از سقوط خمرسرخ.دانلوپ در حساب خود از دوک و افتضاحاتش به نام «جلاد گمشده» نوشت: «نه تا زمانی که شما از راهروهای خالی تول اسلنگ عبور کنید، اصطلاح استالین را انجام می دهد که یک مرگ یک تراژدی است - یک میلیون آمار، قدرت وحشتناکی به خود می گیرد.»در اس-۲۱، زندانیان جدید عکس های خود را گرفته بودند. صدها نفر در حال حاضر در داخل دیوارهای مخروبه آن در معرض نمایش هستند.نورنگ چان فال، یکی از چند کسی که از اس-۲۱ جان سالم به در برده است، زمانی پسر بود که او و پدر و مادرش به زندان دوک فرستاده شدند و به ظن داشتن ارتباط با دشمن فانی خمرسرخ، ویتنام، مورد بازجویی قرار گرفت.پدر و مادرش شکنجه و کشته شدند اما چان فال زنده ماند تا در دادگاه دوک در سال ۲۰۱۰ شهادت دهد.«او همکاری می کرد، رک و پوست کنده با دادگاه صحبت می کرد. او از تمام قربانیان اس-۲۱ عذرخواهی کرد و از آن ها خواست که قلب شان را باز کنند. او هم از من عذرخواهی کرد.» چان فال به خبرگزاری رویترز گفت."او عذرخواهی کرد. اما عدالت کامل نیست".<em>(رویترز)</em>
- چرا بازی فورتنایت به عنوان محبوب ترین بازی شناخته می شود؟
- اقتصاد در رکود به عنوان coronavirus موارد به 17 میلیون نفر در سطح جهان
- سناتورها خواستار تحقیقات فدرال در مورد تجاوز جنسی توسط دانشگاه لیبرتی هستند. مدرسه قول یک تحقیق مستقل را می دهد. - ProPublica
- افغانستان آزاد صدها نفر از طالبان زندانی در طول آتش بس
- مرگ و میر ناشی از سربازان در چین مرز برخورد نمی خواهد بیهوده' مودی می گوید
- Offices, residential units proposed for Braintree Street in Allston
- "ما احساس توهین': پلیس فرانسه در اعتراض به سبد بان
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- Belarus’ Lukashenko orders police to quell protests as EU leaders hold emergency summit