صفحه اصلی میلیون دلاری

یک وقفه ساعت هم در سیستم وجود دارد که هر چند لحظه فعال میشود. یک ساعت هم در سیستم وجود دارد که هر چند لحظه یک

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

یک وقفه ساعت هم در سیستم وجود دارد که هر چند لحظه فعال میشود. یک ساعت هم در سیستم وجود دارد که هر چند لحظه یک بار فعال میشود و یک وقفه ایجاد میکند. تعدادی روش پیادهسازی برای این الگوریتم وجود دارد که سعی میکنند هزینه پیادهسازی را کاهش دهند، بدون اینکه افت قابل توجهی در کارایی الگوریتم ایجاد شود. حراج پیکسلها ده روز به طول انجامید و ۹۹ پیشنهاد قابل قبول ارائه شد. استفاده از افراز مبادله را پیشنهاد میکند. پرهزینهترین روش، استفاده از یک لیست پیوندی است که تمام صفحات موجود در حافظه را در اینتکس ایران بر میگیرد. اگر بیت دستیابی تمام صفحات ۱ بود، آنگاه الگوریتم شانس دوم هم به مانند الگوریتم FIFO عمل میکند. اگر یک نقص صفحه رخ دهد و قاب خالی هم در حافظه وجود نداشته باشد، آنگاه بیت دستیابی در صفحهای که عقربه به آن اشاره میکند بررسی میشود. «عقربه» ساعت هم به آخرین صفحه بررسی شده اشاره میکند.

Th᠎is da ta w as gener᠎at​ed  by GSA Conte​nt Generator DEMO!

زیرا سیستمعامل نیاز به بررسی شمارنده برای هر صفحه در حافظه نهان دارد. زیرا لازم نیست صفحات به طور مدام در انتهای صف گذاشته شوند. هفت صفحه اصلی در دنیا وجود دارد که عبارت از صفحات تکتونیکی آفریقا، قطب جنوب، اوراسیا، هند و استرالیا، آمریکای شمالی، اقیانوس آرام و آمریکای جنوبی هستند. به صورت کلی صفحات تکتونیکی به مکانی که در آن قرار دارند نامگذاری میشوند. الگوریتم ساعت، یک لیست حلقوی از صفحات را در حافظه نگه میدارد. در واقع، شمارندهها تعداد دفعات استفاده از صفحات را نگه میدارند. این الگوریتم صفحاتی که اخیراً مورد استفاده قرار گرفتهاند را در حافظه نگه میدارد. منطق این روش آن است که صفحهای که زودتر از همه به حافظه آورده شده، احتمالاً برنامه کار خود را با آن به اتمام رسانده و در آینده دیگر به آن احتیاج نیست. صفحه هند در برخورد با صفحه استرالیا، صفحه هند-استرالیا را تشکیل داد، ولی مطالعات اخیر نشان داده است که صفحههای هند و استرالیا در حدود ۳ میلیون سال پیش از یکدیگر جدا شدهاند.

صفحه هند بخش اعظم آسیای جنوبی و شبهقاره هند و بخشهایی از حوضههای زیرین اقیانوس هند شامل بخشهایی از جنوبغرب چین و شرق اندونزی را در بر میگیرد ولی لداخ و بلوچستان را شامل نمیشود. اگر بیت دستیابی صفر بود، صفحه حذف میشود و صفحه جدید در جایی که عقربه به آنجا اشاره میکند قرار میگیرد. اما به جای آنکه صفحه مورد نظر بی درنگ حذف شود، سیستمعامل ابتدا به «بیت دستیابی» آن صفحه نگاه میکند، اگر بیت دستیابی صفر بود، صفحه حذف میشود. تفاوت آنها در این است که LRU میزان استفاده صفحات را در یک بازه زمانی کوتاه پیگیری میکند اما NFU تنها به میزان استفاده صفحات در آخرین وقفه ساعت نگاه میکند. بنابراین تنها صفحاتی که در بازه زمانی فعلی استفاده شدهاند دارای بیت دستیابی ۱ هستند. مشکل اصلی این الگوریتم این است که تنها تعداد دفعات استفاده از یک صفحه را بدون در نظر گرفتن فاصله زمانی محاسبه میکند. هر وقت که صفحه مورد دستیابی قرار گرفت (از آن استفاده شد)، این بیت توسط سختافزار ۱ میشود.

توجه کنید که در این الگوریتم اولویت صفحهای که تغییر کرده، اما استفاده نشده، از صفحهای که استفاده شده، اما تغییر نکرده کمتر است. یک روش پیادهسازی دیگر که احتیاج به پشتیبانی سختافزار دارد به صورت زیر است: سختافزار یک شمارنده ۶۴ بیتی دارد که با اجرای هر دستورالعمل یک واحد به این شمارنده افزوده میشود. که این پوسته به زیر صفحهٔ ایران رفت. اگر مرورگرتان را در زیر نمیبینید، به بخش «Help» (راهنمای) مرورگرتان بروید و اطلاعات مربوط به نحوه تغییر صفحه اصلی آن را پیدا کنید. اندازه TLB محدود است و نمیتوان تمام آدرسها را در آن قرار داد؛ بنابراین اگر TLB نتواند درخواستی را برآورده سازد (TLB miss)، باید بهطور دستی جدول صفحه را جستجو کرد تا عمل تبدیل آدرس صورت پذیرد. کلیدهای تابعی از برنامه ای به برنامه دیگر متفاوت عمل میکنند. پیکسلها به جای پوند بریتانیا به دلار آمریکا فروخته شدند، زیرا در آمریکا جمعیت بیشتری نسبت به بریتانیا از اینترنت استفاده میکنند و تیو بر این باور بود که اگر پیکسلها به دلار آمریکا فروخته شوند تعداد افراد بیشتری از این ایده استقبال خواهند کرد. گفته میشود. بعضی اوقات سیستمها یک دیسک سخت را فقط به مبادله کردن اختصاص میدهند و دادهها را در دیسکی دیگر ذخیره میکنند که این دیسک، فقط یک افراز مبادله دارد.

آخرین مطالب