پليس بلاروس صدها نفر را در اعتراض زنان ضد لوکاشنکو در مينسک بازداشت کرد

صادر شده در تاریخ: 19/09/2020 - 17:39 پليس ضد شورش بلاروس روز شنبه صدها زن را در حالی بازداشت کرد که حدود دو

توسط NEWSPISHGAMANNN در 30 شهریور 1399

صادر شده در تاریخ: 19/09/2020 - 17:39

پليس ضد شورش بلاروس روز شنبه صدها زن را در حالی بازداشت کرد که حدود دو هزار معترض مخالف از طريق مينسک پايتخت بلاروس راهپيمايی کردند و خواستار پايان دادن به حکومت الکساندر لوکاشنکو رئيس جمهوری شدند.

تبلیغات
ادامه

بلاروس، جمهوری شوروی سابق که از نزديک با روسيه متحد است، از زمانی که لوکاشنکو مدعی پيروزی زمين لغزش در انتخابات رياست جمهوری نهم اوت شد که مخالفان او می گويند تقلب شده است، از اعتراضات خيابانی دسته جمعی تکان خورده است. او اتهام آنها را تکذيب می کند.

حدود ۲۰۰۰ زن با پوشیدن لوازم جانبی براق و حمل پرچم های قرمز و سفید جنبش اعتراضی در "راهپیمایی درخشان" شرکت کردند.

یک شاهد رویترز می گوید آنها برای مدت کوتاهی با پلیسی که پس از آن مسیر خود را مسدود کردند و شروع به چیدن مردم یک به یک از جمعیت کردند، دست و پنجه نرم کردند. پس از آن پلیس شروع به کشیدن آنها به داخل وانت های پلیس در حالی که آنها با دست های مرتبط ایستاده بودند، به سرعت بازداشت چند صد، یک روزنامه نگار خبرگزاری فرانسه را دید.

فقط بزدل ها زن ها رو کتک ميزنن

در یک مکان، ده ها معترض زن را می توان دید که توسط مردانی با لباس سبز و بالاکلاواهای سیاه در خارج از یک مرکز خرید محاصره شده بودند در حالی که فریاد می زدند: «فقط بزدل ها زنان را کتک می زنند!»

اين راهپيمايی آخرين راهپيمايی در سلسله اعتراضات همه زنان بود که خواستار خروج مرد قوی در پی پيروزی مورد اختلاف او در انتخابات در ماه گذشته شد.

رقیب مخالف او سوتلانا تیخانوفسکایا نیز مدعی این پیروزی شد. تیخانوفسکایا که به لیتوانی پناه برده است، در بیانیه ای که پیش از این راهپیمایی منتشر شد، «زنان شجاع بلاروس» را ستود. او می گوید: «آنها با وجود اینکه مدام تهدید می شوند و تحت فشار قرار می گیرند، راهپیمایی می کنند.»

یک فعال ۷۳ ساله در میان بازداشت شدگان

در ميان بازداشت شدگان روز شنبه نينا باگينسکايا، فعال ۷۳ ساله ای بود که پس از دست بند زدن با پليس های مسلح در ماه گذشته به يکی از شناخته شده ترین چهره های جنبش اعتراضی تبديل شده است. پلیس کمی بعد او را در خارج از یک اداره پلیس آزاد کرد.

پلیس آنقدر معترضان را بازداشت کرد که با وانت ها از اتاق خارج شدند و حدود ۱۰ زن را آزاد کردند.

یکی از معترضان زن پس از روی زمین که ظاهراً ناخودآگاه بود، در آمبولانس برده شد، چرا که خدمات اضطراری پس از ناخوشایند شدن چند زن در جریان بازداشت ها فراخوانده شد.

اپوزيسيون قرار است روز يکشنبه تظاهرات دسته جمعی برگزار کند.

سرکوب اعتراضات لوکاشنکو باعث شده است که اتحادیه اروپا تحریم های تازه ای را علیه دولت او وزن کند.

رئيس جمهوری که ۲۶ سال است بر بلاروس حکومت می کند، می گويد معترضين مورد حمایت قدرت های خارجی قرار می گيرند. او در اوائل ماه جاری يک خط نجات ۱٫۵ ميليارد دلاری را از مسکو تامين کرد.

(فرانسه 24 با خبرگزاری فرانسه و رویترز)



tinyurlv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن